Ta strona korzysta z plików cookie

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o Twoim korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą łączyć je z innymi informacjami, które im przekazałeś lub które zebrali podczas korzystania z ich usług. Polityka prywatności

zamknij

Popularne tagi

Najnowsze posty

Jak zmiana czasu wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie?

visibility 74 Views comment 0 comments list In: Porady

Extra godzina snu wydaje się kusząca ale dla naszego organizmu takie zmiany wcale nie pozostają obojętne!

Czy wiesz że są tak zwane rytmy dobowe?

Jak podkreśla autorka „W pogoni za słońcem”, (bazując na najnowszych zdobyczach nauki), to wewnętrzne rytmy generowane przez zegary komórkowe naszego ciała. Dzięki nim jesteśmy przygotowani na cyklicznie powtarzające się wydarzenia wynikające z ruchu obrotowego naszej planety wokół własnej osi. Najbardziej oczywistym przykładem jest senność która ogarnia nas wieczorem ale i zwiększona siła, szybsze reakcje i lepsza koordynacja w trakcie dnia, czyli wtedy kiedy musimy wykonywać różne zadania. Rytmy dobowe kształtują również nasz nastrój czujność zdolność zapamiętywania a nawet sprawność w rozwiązywaniu zadań matematycznych.

Rozregulowanie rytmu dobowego, czyli ta dodatkowa godzina zmienia wszystko:

- czas spożywania posiłków,
- godzinę wstawania z łóżka,
- godzinę kładzenia się spać.

Co to dla nas może oznaczać?

- mniej energii- to właśnie kortyzol rozbudza nas rano i daje duży zastrzyk energii,
- zwiększoną senność- melatonina koordynuje pracę naszego zegara biologicznego. Sprawia, że stajemy się bardziej senni gdy na dworze jest ciemno. Nasz organizm może zacząć produkować ją już dużo wcześniej niż normalnie.
- rozdrażnienie i kłopoty z koncentracją.

To fascynujące że całkiem niedawno naukowcy odkryli układ który podczas snu zajmuje się usuwaniem toksyn odkładających się w naszym mózgu.

Życzę Wam dużo słońca i dobrego snu, bo jak się okazuje jest również ważny dla naszej pamięci!

Comments

Leave your comment

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień