Ta strona korzysta z plików cookie

Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Udostępniamy również informacje o Twoim korzystaniu z naszej witryny naszym partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym, którzy mogą łączyć je z innymi informacjami, które im przekazałeś lub które zebrali podczas korzystania z ich usług. Polityka prywatności

zamknij

Popularne tagi

Najnowsze posty

Zdrowe nawyki żywieniowe. Co to jest i jak to się je?

visibility 69 Views comment 1 comments list In: Porady

Jesteś rodzicem, który chciałby nauczyć swoje dzieci zdrowych nawyków żywieniowych? Czy wiesz jak to zrobić? Warto wprowadzać małe, proste kroki aby iść do przodu.

Najważniejsze! Czytajmy etykiety!

Warto zwrócić uwagę by skład był prosty i krótki. Kolejność produktów na etykiecie świadczy o ich ilości: tych których jest najwięcej są na początku.
Jeśli np. na jednym z trzech pierwszych miejsc znajduje się cukier, to to oznacza, że jest go po prostu dużo. Warto nauczyć dzieci, by wybierały słodycze zgodnie z regułą 3️⃣

TRZY ZASADY WYBIERANIA ZDROWYCH SŁODYCZY :

  • cukier nie może być na jednej z trzech pierwszych pozycji w składzie produktu,
  • wybieramy słodycze BEZ syropu glukozowo-fruktozowego,
  • wybieramy produkty BEZ oleju palmowego.

Miesięcznie zjadamy 3,5 kg cukru ukrytego. Gdzie znajduje się taki cukier?

  • w pieczywie z supermarketu,
  • w ciastach,
  • w jogurtach,
  • w ketchupie,
  • w gotowych sosach do makaronu, zupach i innych produktach.

Warto przyjrzeć się swoim zakupom, ponieważ nawet mając dużą świadomość i czytając etykiety, kupujemy te produkty, które są nam znane z reklam a ich nazwa brzmi dla nas bardzo swojsko. To silny marketing, którym jesteśmy otoczeni i płynie do nas z bilbordów, radia z reklam dużych korporacji.

Czy w takim razie produkt z krzyczącym napisem BEZ CUKRU, jest dla nas bezpieczny i może być spożywany bez ograniczeń?

Nie zawsze, warto zachować rozsądek i czytać etykiety, ponieważ producenci mogą ten produkt posłodzić np. miodem, który też dostarcza nam cukru.

Jakich wystrzegać się tłuszczy?

Tłuszczy TRANS (utwardzone tłuszcze roślinne) zawartych w:
- fast foodach
- margarynach
- produktach sero-podobnych
- produktach piekarniczych
- cukierniczych na bazie margaryn

Warto również unikać:
- konserwantów
- zagęszczaczy
- sztucznych barwników i aromatów

Czy napis na produkcie ze znaczkiem bio lub eko na produkcie może być wiarygodny?

Jedynie certyfikat ekologicznej żywności z zielonym listkiem jest gwarantem produkcji ekologicznej.

Czy każdy produkt z certyfikatem Bio jest zdrowy?

To jeden z pierwszych kroków, które podejmujemy podczas wyboru produktów, trafiających do naszego koszyka. Nadal zwracamy uwagę na skład danego produktu, ponieważ może on zawierać duże ilości cukru trzcinowego pochodzącego z upraw ekologicznych, a jednak my nadal nie chcemy tego cukru spożywać.

Badania naukowe wykazują, że osoby czytające etykiety mogą schudnąć nawet do 4 kg. Dlatego życzę Wam wytrwałości i nie zniechęcajcie się, jeśli w waszej lodowce za jakiś czas znowu pojawią się produkty niezbyt zdrowe? Warto pracować dalej nad dobrymi nawykami żywieniowymi. Trzymam kciuki!

Dajcie znać, jak to wygląda u Was :-)

Comments

Ciekawy artykuł. Przeczytałem i postanowiłem wprowadzić kilka zmian w swoich nawykach żywieniowych.
Created On Wednesday, 29/12/2021 personPosted By: Artur

Leave your comment

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień